همه چیز در مورد پروژه EdgeX

بنیاد لینوکس در تلاش برای ساده سازی و استاندارد سازی صنعتی محاسبات لبه ای (Edge Computing) اینترنت اشیاء (IoT) است. این سازمان یک پروژه جدید متن باز به نام EdgeX Foundry ایجاد که برای ساخت یک چارچوب مشترک راه حل IoT طراحی شده است. در ادامه بیشتر با پروژه EdgeX آشنا خواهیم شد.

بر اساس اظهارات بنیاد لینوکس، در حالیکه IOT می تواند به بهبود کارآیی و افزایش درآمد کسب و کار ها کمک کند، پیچیدگی چشم انداز IoT یا اینترنت اشیاء مانع از رشد بازار می شود. EdgeX می خواهد تا جامعه IoT را به سمت همکاری و کار در مؤلفه های قابل تعامل تشویق کند.

Jim Zemlin، مدیر اجرایی بنیاد لینوکس، اظهار داشته است که “موفقیت در اینترنت اشیاء به داشتن یک اکوسیستم سالم وابسته است که می تواند قابلیت همکاری و تحول دیجیتالی را فراهم کند”. وی همچنین ادامه داده است: “EdgeX Foundry رهبران بازار را در حدود یک چارچوب مشترک قرار می دهد که این امر منجر به پذیرش و به کارگیری IoT خواهد شد و مشاغل را قادر می سازد تا بر روی موارد استفاده نوآورانه که روی خط نهایی تأثیر می گذارد، تمرکز کنند”.

پروژه EdgeX

شرکت Dell، یکی از اعضای مؤسس این پروژه، کد منبع FUSE این شرکت را با مجوز Apache 2.0 ارائه خواهد کرد. FUSE شامل بیش از ده ها میکروسرویس و بیش از 125000 خط کد است که قابلیت همکاری بین استاندارد های اتصال، آنالیز های لبه، امنیت و مدیریت سیستم را فراهم می کند.

جیسون شفر، مدیر استراتژی و همکاری IoT در Dell گفت: “ما فکر می کنیم EdgeX Foundry کلید شتاب به بازار قطعه قطعه شده اینترنت اشیا است و مفتخریم که از ابتدا بخشی از تلاش ها و اقدامات بوده ایم”. وی در ادامه افزود “ما به آزادی و انتخاب معتقد هستیم و این معماری ماژولار، طراحی شده است تا به هرکسی کمک کند به آسانی راه حل های محاسبات لبه ای را با سخت افزار، نرم افزار، استاندارد ها و خدمات ترجیحی بسازد. EdgeX Foundry یک استاندارد جدید نیست بلکه راهی برای متحد کردن استاندارد ها و برنامه های کاربردی (اپلیکیشن) لبه ای است”.

پروژه EdgeX - اینترنت اشیا IOT

پروژه EdgeX – اینترنت اشیا IOT

اهداف اصلی این پروژه، ساخت و ترویج EdgeX به عنوان یک بستر باز مشترک برای IoT است. همچنین جامعه IoT را تشویق می کند تا یک اکوسیستم در اطراف کامپوننت های قابل تعامل Plug and Play ایجاد کند، کامپوننت های EdgeX را تأیید کنند، ابزار هایی برای ساخت راه حل های IoT مبتنی بر EdgeX فراهم کنند و با پروژه های متن باز، گروه های استاندارد همکاری کنند.

Philip Desaultes، مدیر ارشد IoT در بنیاد لینوکس می گوید: “در حال حاضر، کسب و کار ها باید زمان و انرژی زیادی را برای توسعه راه حل های محسبات لبه ای سرمایه گذاریی کنند”.

EdgeX Foundry با 50 عضو مؤسس راه اندازی شده است. از جمله این عضو ها می توان به اوبونتو، Modius، The Object Management Group، Vmware و Cloud of Things اشاره کرد.

ریچارد سلی، مدیر اجرایی کنسرسیوم اینترنت صنعتی و مدیر عامل گروه OMG می گوید: “قابلیت همکاری و تعامل، مهمترین گزینه برای یکپارچه سازی راه حل های IoT ایمن و مقیاس پذیر است. EdgeX Foundry طیف گسترده ای از استاندارد ها و پیشنهادات تجاری را در لبه IoT متحد و ROI سریعتر را برای سازمان های صنعتی امکان پذیر می کند. EdgeX طوری طراحی شده است که قادر است پردازش داده های مرتب را انجام داده و به خوبی با استاندارد های باز مختلف برای محاسبات توزیع شده نوسط OMG هماهنگ است”.

QR:  همه چیز در مورد پروژه EdgeX
به اشتراک بگذارید